Sep 28, 2010

WIRA 5 : LEBIH JELAS

Atas nasihat Tuan Johnson , saya dan Damon di minta untuk membiasakan diri dengan keadaan kami . Katanya ia untuk mempercepatkan penerimaan saya dalam pemahaman hal - hal senyawa dan kami boleh cepat - cepat mula meneruskan misi.

Sangat menakutkan rasanya bila dapat tahu apa yang ada difikiran kita boleh diketahui oleh orang lain. Like otak-aku-otak-kau-jua. Damn! . Kata Damon , rasa sakit , sedih , gembira atau apa saja yang berlaku antara kami akan kami rasakan bersama. Dan itulah kuasa 'imprint'. Tak ramai vampire yang mahu senyawa dengan manusia biasa sebab ia boleh membahayakan nyawa masing - masing dengan lebih cepat. Maksudnya kalau salah seorang sakit tenat , yang sorang lagi akan tenat juga. Kalau sorang mati , yang lagi sorang pun akan mati free- free je. Grosssssssss-


Ok stop bout senyawa , sangat tak menarik.
Sebelum keluar tadi , Sam ada berpesan agar Damon bawa saya ke House of Life , sebuah rumah yang menempatkan semua bahan bacaan dan kajian tentang vampire. HOL juga tempat untuk kami berkumpul bersama yang lain bagi menyusun startegi melawan Kalona dan tenteranya.

"Hurm bunyi menarik" jawab saya ringkas bila Sam menerangkan serba sedikit tentang House Of Life

House Of Life tidak hanya tempat rujukan hal - hal berkaitan vampire , terdapat juga bahan - bahan rujukan tentang manusia , haiwan dan kehidupan lain. As long as pasal something benda hidup , so kami boleh merujuk ke sana.
Damon juga ada berjanji untuk tunjukkan saya sebuah perkampungan di mana vampire dan manusia boleh hidup bersama secara terbuka.

"Terbuka? Dalam satu tempat?" soal saya

"Ya. dalam satu kampung. satu petempatan." jawab Damon yang sedang memandu.

"Takde yang cedera ke??" tanya saya lagi sambil buat muka teruja + jakun. ya maybe i sound stupid tapi manusia dan vampire hidup sekali? hoishhh mesti ade yang kena makan nanti

"Sampai sana nanti kamu tengok sendiri"


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Finally , kami sampai di HOL and I feel like Omagoshhhhh!
Sangat tak percaya dengan apa yang saya nampak , apa yang ada didepan mata. Bangunan HOL sangat menakjubkan!



Lain kali saya akan ceritakan tentang HOL dan apa yang ada didalamnya sebab hari ini kami tidak masuk kedalam , hanya memerhatikan dari jauh sahaja. Satu hari nanti saya akan pastikan saya ada dipuncak bangunan itu!


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Saya dan Damon tak jadi ke perkampungan ape ntah namanya tu sebab saya decide untuk belajar something dari dia. Itu lebih penting dari kami menghabiskan masa "berkenalan" dengan cara bersiar - siar. Lagipun saya teringatkan pesanan Tuan Johnson pasal misi kami. Jadi tak boleh bazirkan masa lagi.

Damon ajar saya cara untuk menerima 'kemasukan' dia dalam fikiran saya dan cara saya untuk 'masuk' dalam fikiran dia.

Like usual , mula - mula kepala memang agak sakit sebab rasa sesak. Rasa macam beban berganda - ganda ditolak masuk dalam kepala . Owh actually dia depends on orang yang nak masuk dalam fikiran kamu punya keadaan , kalau dia serabut , kamu akan rasa lebih sesak. Tapi kalau minda dia kosong , kamu takkan rasa apa - apa. So sekarang nampak sangat Damon macam tengah serabut. Grosssssssss-
Setelah mencuba berkali - kali , akhirnya saya dapat membaca fikiran dia. Hahahaha guess what , dalam fikiran dia sekarang is 'cuba lagi - cuba lagi - kamu boleh lakukannya-cuba - cuba - cuba'. No wonderlah kepala semak , beria - ia suruh aku cuba! Saya rasa dia patut tahu yang keserabutan kepala dia buat saya sakit kepala .
Setelah cuba punya cuba , kami dah ade "connection".

Masuk dalam minda partner hanya akan berlaku kalau kita yang mahu dan bukanlah bermaksud saya dan Damon berkongsi fikiran yang sama .Minda kami berbeza , apa yang kami fikir kan juga berbeza tapi boleh dibaca dan kami boleh berhubung melalui telepathy . Cuma apa yang dikongsikan ialah perasaan. Hurm mungkin..

Ok done!
Now masa untuk lebih mengenali elemen angin.

Memandangkan Damon menguasai elemen angin jadi dia lebih tahu apa dan bagaimana angin boleh membantu saya . Dia menerangkan masa bila kuasa angin boleh digunakan dan tidak boleh berfungsi. Selain itu dia juga ada ajar cara untuk mengendalikan elemen angin bila digabungkan dengan kuasa elemen - elemen lain. Hey masa nie saya rasa sangat menarik. Bayangkan saya boleh terbangkan sebuah pondok kecil. Hahahaha ok , saya tahu , vandalism , tapi hebatkan?


"Dah lewat petang , kita harus pulang. Nanti yang lain - lain risau" kata Damon dengan suara perlahan dan dengan riak muka yang sangat tenang.

Actually , salah satu sebab kenapa saya sukakan Damon ialah dia sentiasa kelihatan cool , cuma dalam keadaan tertentu , dia nampak agak misteri dan pendiam. Tapi... dia juga sangat kacak bukan ?

"Ya saya tahu. saya boleh baca fikiran kamu" jawab saya yang sedang membaca fikiran dia dan sudah melangkah tiga tapak ke kereta lebih awal sebelum dia bersuara.





Damon senyum dan dalam fikiran dia sekarang is "saya gembira kamu sudah menerima saya..".

"Saya terima kita senyawa. Dan saya terima kamu sebab saya bukan vampire. saya masih lagi manusia , manusia yang akan bantu kamu dan yang lain - lain"

Hari esok ialah masa untuk berkenalan dengan Sam , Dean and Stefan. Kemudian Kalona!



2 comments:

Nurfarahin Selamat said...

pict couple look likes real . HAHA .
hampir tetipu .
:)

Abiggaill said...

hahahha yeayyy saya hampir berjaya menipu! :D