Aug 3, 2010

WIRA 5 : KEJADIAN PELIK SELEPAS MELIHAT MAYAT KELMARIN

Selalu dan kebiasaan-nya-lah kan orang - orang selalu cakap , lepas kita tengok kemalangan , mayat , orang mati , darah , atau kita berada dalam situasi yang sangat menakutkan , mesti nanti kita akan terkena BADI or paling koman pun mesti orang yang tengok tue akan terbawa - bawa "ketakutan" tue sampai dalam mimpi , nightmare!.
Perasaan takut yang melampau kadang - kadang boleh buatkan kita jadi fobia dengan sesuatu perkara. Secara langsung ataupun tidak. Secara rela atau terpaksa =]
Tak boleh nak elak. But for those yang sangat - sangat -sangat kuat semangat , korang mungkin takdelah terasa pape effect sangat kot kalau berhadapan dengan perkara - perkara tue.


Same goes for me , masa umur 14 tahun , time tuelah first time "berdepan" dengan kematian salah seorang ahli keluarga terdekat , arwah nenek . Pieww sumpah , malam tue tidur tak tenang siot , saya semacam meracau - racau , mengigau. I feel like "hantu nenek" watch me from every corner of my house and wherever i go , i feel like she follow me... Serious! On that times , saya sangat takutkan gelap. Bila balik kampung atau naik kereta waktu malam , saya langsung tak pandang luar. Saya sangat takut =[


Perangai macam cucu derhaka kan?
Macam orang takda iman pun ye gak. Malu sekejap! =.='



Sebenarnya bukanlah takut sebab ingat bila waktu malam je arwah nenek akan menjelma jadi hantu terus , tak! Tapi fobia , takut , yelah first time orang dalam keluarga terdekat meninggal. So rasa macam pelik , janggal. Tak boleh nak percaya. Before tue selalu tengok scene "mati" dalam TV , but now i watch it live!
Dan selalu sangat tengok cerita hantu , so macam terpengaruh plak dengan trend "lepas orang mati , orang tue jadi hantu" =.='
Lagipun masa tue kecik lagi. Berfikir pun tak sejajar dengan keadaan yang sepatutnya. Alhamdulillah sekarang saya dah tak macam tue.

Al Fatihah untuk arwah nenek =[



+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Kawan - kawan ramai yang tanya "Hey kau tak kena benda - benda pelik pape ke lepas tengok orang mati?" lepas saya cerita pasal Uncle yang mati dalam bus tempoh hari.


Hurmmmm apa yang patut saya jawab sebenarnya?
Patutkah saya menipu?
Atau harus beritahu perkara sebenar?


Baiklah , saya terus terang..
ADA.
Pasal orang mati dan hantu =[







Awalnya cuba taknak fikirkan sangat pasal apa yang berlaku di siang hari , pasal Uncle tue. Nak buat cam biasa - biasa jelah. So sebelum tidur , pasanglah earphone , dengar lagu Shahir AF , hope konon - kononnya kalau mimpi pon nanti akan mimpi Shahir , bukan mimpi Roh Uncle. Kalau kena kacau pun bukan kena kacau dengan Hantu Uncle tapi kena kacau dengan Shahir. Ahhh ahhhh ahhhh! ;]



Setelah hampir 10kali ber-kebahagiaan dalam perpisahaan , tetiba mata macam ditekan paksa tutup , badan rasa lemah , kepala rasa berat. Suara Shahir makin lama kedengaran makin slow... Semacam makin romentik , cam berbisik - bisik gitu. Aww tergoda kejap! I try to open my eyes but damn! i cant. Badan rasa macam melekat kat katil , dah rasa macam kena sedut masuk ke dalam katil. Abis , gelepar, apa yang nak jadi nie???
PASRAH -



Saya rasa bagaikan badan terhempas dari tempat tinggi. Sakit! Then bila buka mata , saya sedar yang saya kini berada di sebuah tempat gelap! Keliling gelap , gelap , gelap sangat! Tak nampak apa - apa cahaya. Saya terdengar bunyi angin kuat muncul dan tiba - tiba hilang. Muncul lagi dan hilang lagi. Mulut tak berenti - berenti berdoa , baca doa macam -macam. Sampai terasa doa makan pun saya baca je kot. Cuak babe , ketar lutut!

Ahh mati saya berada di alam mana plak nie.


Tiba - tiba ada 2 lembaga hitam datang dan terus tarik tangan saya untuk bangun. Sakit seyh! Kamu tahu , rupanya tadi saya terbaring atas lantai. Pekejadah saya buat kat lantai bukan ke saya tidur kat atas katil empuk tadi? Pelik!

Saya rasa benda yang tarik saya tue manusia sebab saya boleh rasa bentuk jari tangan dia. OMG!! Uncle kah yang menarik saya?
Nak ajak mati sesame ke hape nie?

Hidung saya dah mula baukan something. Something like bunga melati ke bunga melur ntah punya bau , plus bau hanyir - hanyir darah. Takot , takot , takot!!!

Tetiba orang yang tarik saya bisik , "Awak jangan takut , kami nak selamatkan awak".
Saya dah mula nak nangis , ape kehal suara dia macam Shahir AF? Uncle menyamar jadi Shahir ke? Orang kata jangan percaya suara - suara berbisik , mungkin tue bisikan syaitan. Adakah yang mengaku nak selamatkan saya tue syaitan??? Adakah saya sekarang berurusan dengan syaitan cina ke hape nie???
Ya Allah , selamatkan hamba mu ini!


Saya try untuk melawan orang tue tapi tenaga dia kuat sangat , dia marah saya sebab cuba lari , "Awak nak lari pegi mana? Kami perlukan awak dan awak perlukan kami. Kita perlu bunuh hantu nie kalau nak bebas dari sini!!".

I feel like "What the hell we need each other?? bila masa plak saya ada kuasa SUPERNATURAL nak lawan hantu - hantu nie? NO WAY! I wanna go back to UNITEN now!" . Then , mereka seret saya ke bilik rahsia untuk tunjukkan rupa mereka sebenar sebab saya terlampau bising dan seboleh - boleh nak melarikan diri dari mereka.

Owh tidak! mereka bukan saja berdua , malah bertiga!! Bila saya dipaksa membantu mereka , kami berempat terpaksa bergabung tenaga kononnya. Pffhhhh!
Saya dengar mereka merancang strategi. Kata mereka hantu yang bakal KAMI lawan nie bukan sebarangan. Hantu Cina!

Tiba - tiba muncul seorang lagi lelaki. OMG! sape plak nie? Hensem nak mampu*!
Saya berkenalan dengan seorang demi seorang dari pada mereka. Sumpah! mereka sangat kacak. Setelah sejam bekerjasama meyusun strategi , saya rasa macam taknak balik ke dunia realiti.
Biarlah aku tersadai di alam mu. Aku hanyut dalam ketampanan wajah mu wahai jejaka - jejaka misteri~~


Hari makin lewat , keadaan masa tue semakin seram. Bulan semakin besar dan benda - benda mati kelihatan hidup! Bayangkan , saya boleh lihat cawan bergolek - golek tanpa digerakkan , permaidani terbang tanpa angin , guli - guli melantun tanpa pembaling , frame -frame gambar bergoyang - goyang. I'm not in WONDERLAND , saya perasan yang tempat awalnya saya terbaring itu adalah dikawasan ruang tamu sebuah banglo besar yang burok dan TAK berpenghuni siang tapi BERTETAMU malam!
DAMN!


Pintu terbukak ketika kami sedang sibuk bersiap sedia untuk melawan Hantu Cina! Ya ampun , besarnya hantuuuu!!
Rambut mengerbang dan menjalar ke pelusuk ruang , gigi tajamnya kelihatan sangat menakutkan. Matanya merah saga! Suaranya nyaring. Bau dia , maha busuk! Dari badan hantu cina tue boleh nampak beribu - ribu ulat sampah. Saya dah nak muntah . Gila kau , first time nampak hantu LIVE! dari bawah "kaki" hantu tue , saya nampak darah mengalir . Pekat dan sangat hanyir. Pfhhhhhh!


4 orang jejaka tue dah kedepan , nak serang guna garam , senapang khas , pisau, parang ,buloh , air mende ntah and bawang. Ok . Saya dah makin pening dan makin serabut. Saya nampak mereka lawan bersungguh - sungguh sementara saya di arahkan pegang sesuatu dalam bungkusan kuning. Kata mereka gunakan bila perlu.


Saya nampak mereka melibas sebilah parang kat hantu tue dan hantu tue terbelah - belah dan setiap "ketul" badan hantu tue hidup dan wujud semula jadi hantu junior. OMG!
Keadaan semakin tak terkawal. Hantu junior lebih ganas. Habis lengan baju saya dia gigit!
Saya tak boleh duduk semata tanpa berbuat apa - apa. Sebab mereka ada kata "we need each other" dan takkan we need each other dengan gaya saya tengok je mereka berlawan kan?

Suddenly teringat bungkusan yang ada kat tangan saya. Buka. Ya Allah , kuasa Tuhan jangan diketepikan. Dalam bungkusan tue ada yassin dan ayat kursi. Saya terus baca berulang - ulang. 5 minit membaca , hantu cina itu mula berapi - api dan terbakar! Jejaka misteri berempat tue terus menyuruh saya ulang - ulang baca surah - surah suci itu sambil mereka lawan dengan hantu junior. Dan finally saya berjaya "men-ter-bakar-kan " hantu cina itu secara keseluruhan! Yeayyyyy!!!


Kami rasa lega, tugas dah selesai. Kitorang berlima dah selamat.
Tapi kamu semua jangan heran tau kenapa saya sorang je yang baca yassin , dan jejaka berempat tue semacam guna alat omputih untuk lawan hantu like diorang gunakan bawanglah , senapanglah and the water that they usually use untuk lawan hantu.




Sebab kami adalah....













HAHAHAHAHAHA!
Sila jangan benci saya! Betul seyh semalam memang saya mimpi camnie. Saya bersama Supernatural and Vampire Diaries team yang bunuh hantu cina tue. Sumpah!


Sebelum berpisah , mereka sempat menghadiahkan seketul ciuman selamat malam pada saya. Wiwittt!!!
=]


Tetiba!



















Edward Cullen datang dan terus tarik saya. Damn!
Dia cemburulah plakkkkkkkkkkkkk...

Tengah - tengah die tarik tangan saya sambil kami berlari - lari anak , tetiba saya tersandung pada kaki mayat hantu..
dan...










GEDEGANGGGGGGGGGGG!!!












Kepala terantuk kat dinding.
Bangun.
Owh saya mimpi rupanya!







Alamak , mati!
Jam dah 7.10 , klass kul 8! Baju tak gosok , tak mandi lagi!








PSS!!! : Hey kamu ingat tak seronok ke baca novel - novel hantu? Hahahaha boleh terbawa - bawa dalam mimpi ok =] Pengaruh yang luar biasa!!









7 comments:

ayubunn said...

Pungkoq hang!!! buat suspen cerita. ingat kan betul bazir lah. LAWAKKKK! double triple lawakk

Little Syam said...

I like...I like... I want more..I want more....tapi gambar berlima tu slim semacam babe..classic:P

Abiggaill said...

AYUBUNN : Hahaha betol ah org mimpi camnie.jeles ah tu tak dapat "seketul ciuman selamat malam" kan ? ;]

AUNTY SYAM : Hahahaha kata mimpi,dlm mimpi badan i slim gile kott. pieww~ =]

_aReyOu_ said...

what i wanna say is just HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAAA!!!
ainnnnnnnn, ainn ni xlama blakon dlm watak hantu omputih tauu!
hahahaha...
i have fun reading dis entry... kahkahkahkahkahkahkah

Abiggaill said...

AREYOU : Hahahaha berlakon dlm cita hantu is my passion . Walaaaa =]

zack said...

hahaha..x baca lagi..bestnya...terus buat cerita ni ye...hahahahahaha

Abiggaill said...

x baca lagi tp cakap best nie pelik nih hahahha =]