May 14, 2012

Finally i have mine!


Mungkin ada yang dah tengok gambar ni kat Facebook or Twitter , now aku nak tepek kat Blog pula :]

Cakaplah aku sakai ke selok ke apa ke aku tak kisah. 

Kau tak tahu betapa menderitanya aku buat thesis ni. Jiwa lara aku tergadai semata - mata sebab dia.
Kurang tidur , kurang makan , kurang duit jadinya sebab asyik nak print proposal baru , print finding baru , print journal bebanyak , heartless jadinya bila dapat finding yang lain dari orang lain , lain dari previous - previous study , pastu kena key-in data berkali-kali sebab kononnya aku lah pulak yang jari tak bedung sampai boleh salah key-in. Sambil key-in data sambil menangis memalam buta sesorang mengenangkan nasib bila semua orang dah senang lenang , aku still tersemput - semput cari finding lagi , kau semua apa tahu...

Apa pun tetap puas hati sangat sebab everything i'm doing my own. Dari cari tajuk , cari literature review , questionnaire , cari reason sendiri kenapa jawapan jadi pelik , cari idea macam mana nak buat itu ini. Ahh i'm proud of myself :]

Even aku usaha dari bertatih untuk menapak dengan kaki sendiri , masih , laluan dibuka oleh Illahi dengan mewujudkan mereka - mereka yang disekeliling. Terima kasih...




"Entry kau macam thesis kau nak dipublishkan jadi journal je ek?"



{AINNZ ABIGGAILL}

No comments: