May 29, 2011

10 THINGS U WANNA SAY TO


Ibu & Ayah :
I love you.So much.So so so much. Thank you for raise me up and give so much love to me. I love you. Walau apa pun yang terjadi semalam , hari ini , esok , lusa dan masa hadapan , i really thankful to Allah i have parents like you. I really really love you.


Kawan :
Terima kasih sebab banyak ajar erti kehidupan. Tak semua benda dalam dunia ni we can learn through book. Korang kadang - kadang macam bagi practical kat aku pula. Terima kasih sebab banyak bagi aku ujian kesabaran , ujian kesetiaan , ujian petah bercakap , ujian kejujuran , ujian bermacam - macam lagilah. Cuma korang belum bagi aku meniru masa ujian akhir semester , tu je yang menjadi tak kepuasan hati aku. Nahahaha nope , joke.

Seriouslah. Contoh Ujian Kesabaran : macam aku baca Tweet Amal , dari pagi sampai ke malam asyik tweet dia manjang yang naik. Dah lah aku on pakai Tweetdeck , so kekejap bebunyi , kekejap bebunyik , asal bebunyi je Amal , asal berbunyi je Amal . So kekadang aku macam stress lepas tu rasa macam nak unfollow je Amal. HAHAHAHA. Jujur gila. Tapi apa yang membuatkan aku tak unfollow dia is , dia kan kawan aku , so aku harus sabarlah dengan tweet - tweet orang, macam mana orang sabar dengan tweet aku. Lagipun mungkin dengan tweet - tweet dia lah aku boleh tau dia sihat ke , sakit ke , frust ke hape kan.

Ujian Petah Bercakap : Kawan aku semua stok cakap tak geti sikit. So bila berkawan dengan diorang secara tak langsung melatih aku untuk bercakap banyak. Dahlah aku ni jenis cakap ayat suka pusing - pusing , lepas tu keja asyik tersasul je manjang , so bila bercakap dengan diorang , cara aku bercakap pun cam jadi betterlah kot. Kottt-


Awak :
Tak tau lah kenapa ek...urmm..Saya memang suka awak tapi kita macam takde arah je.. Kelakar tahu bila sengaja buat - buat taknak ambik peduli tapi memang sentiasa akan ambik peduli plak lepas tu. Hurmmm... betul ke orang kata bila kita tetiba teringat kat orang tu maksudnya orang tu pun ingat kat kita? Betul ke? Betul ke takkkkkkkkkkkkk? Kalau bagus betullah. Hehehehe :]
Nampak tak , saya memang tak nak ingat pape pun pasal awak tapi hujung - hujung akan teringat juga. Haihh! Mungkin kita ditakdirkan suka-kagum-memasing tapi just setakat tu jelah kot. But still saya memang dgfkfagdkweuiegswi awak :]


Blog Follower :
Terima kasih sebab follow blog emo-gila-takde-manfaat ni. Terima kasih sangat. Terima kasih atas comment yang diberikan , kritikan , advise apa semua. Terima kasih sebab baca blog ni. Terima kasih sebab prihatin dengan apa yang diluahkan. Terima kasih sebab prihatin dengan apa yang aku nak. Tak kisahlah kau follow aku secara formal atau secara tak formal , Terima Kasih.


People :
  • Janganlah jadi racist , janganlah hina menghina.
  • Jadi manusia tu janganlah annoying sangat perangai. Kalau "Tak Dijemput" tapi kau "Datang juga" , perangai tu kasi behave sikit.
  • Jangalah gunakan masa lalu / kesilapan / kekurangan orang untuk jatuhkan mereka
  • Belajarlah jadi ikhlas , jadi jujur dengan orang sekeliling.
  • Yang berpangkat besar , toksah nak belagak sangat dengan orang bawah.
  • Henti - hentikanlah post status between GF & BF kat facebook. Kau bukannya takde hp siakk! annoying boleh tak.
  • Sayangilah bumi.
  • Be freak is cool , so kalau nampak orang pelik sikit , manusia - manusia lain tu tak payahlah nak buat muka bengap.



PSS!!! : 5 X 2 = 10

{AINNZ ABIGGAILL}

No comments: