Mar 15, 2011

PART 3 : CHILDHOOD MEMORIES!



1. Dulu masa kekecik aku percaya Unicorn tu wujud. Selain nak tengok koala dengan panda kalau pergi zoo , aku pergi sana juga sebab nak tengok Unicorn! Tapi pekerja zoo kata Unicorn tak wujud. I'm quit disappointed jugalah masa tu. Actually sampai sekarang aku diatas border sama ada nak percaya tentang kewujudan Unicorn atau tak. Unicorn is one of my favorite animals actually :]






2. On the way dari Johor ke Negeri Sembilan , kitorang akan lalu highway Melaka-KL. So memang jumpa banyaklah bukit - bukit tinggi yang berkabus. Dulu aku ingat lagi , aku pernah tanya ayah ke ibu ntah kenapa bukit - bukit tu semua ada kabus. Kabus tu apa? And sebab parents aku malas nak melayan anak dia punya soalan takut kena bukak kitab sains pula untuk soalan seterusnya , diorang terus jawab "Kabus tu keluar dari bukit sebab Puteri Gunung Ledang tengah masak". Kalau masa aku tanya tu waktu tengahari , jawapan yang aku dapat camtuelah. Tapi kalau aku tanya waktu pagi atau nak dekat maghrib , diorang jawab "Puteri Gunung Ledang tengah mandi air panas". Kreative kan mak bapak aku punya jawapan ? T______________________T




Gini kut rupe Puteri Gunung Ledang tengah mandi :]



3. Dulu aku sangat percaya kalau kita ada bela binatang atau ada anak patung, nanti bila tengah malam , tepat pukul 12.00 malam , binatang / anak patung tu akan bercakap. Aku selalu gak ah tunggu anak patung - anak patung aku boleh cakap. Tapi selalunya belum sempat pukul 12.00 malam , aku dah "ke laut". Alhamdulillah......
Nak sangat patung bercakap sekali dapat macam Chuckies tu haaaaaaa , berdarah hidung!







4. Dulu aku selalu terfikir yang awan tu ice. Aku tak taulah sebab apa , bentuk dia ke , warna or apa.. Setiap kali aku tengok awan , dalam otak mesti terbayang bertapa sedapnya kalau aku dapat jilat semua awan yang aku nampak , kepal - kepalkan dia biar jadi ABC , tambah syrup sikit , kismis , kacang... . Pergh bertapa sedapnya!
Kalau pergi kedai jual ABC pula , aku selalu bayangkan sebelum dia buat ABC tu , dia guna galah panjang , sauk awan and then TARAAAAAAAAAAAAAAAA , jadilah ice for ABC. Lepas setahun , dua tahun kemudian , aku terus tukar "mentality" yang actually awan tu gula - gula kapas. Pandai kan aku ? Ye terima kasih :]






5. Masa tadika , cikgu ajar radio untuk dengar lagu. Semua orang pun cikgu ajar macam tu. Ok , aku boleh terima. Tapi yang aku tak boleh terima bila balik rumah duduk depan radio , ketuk -ketuk radio , baring - baring sambil berfikir macam mana radio boleh "menyanyi". Masa tu aku yakin sangat-sangat-sangat yang dalam radio tu ada penyanyi yang dikecilkan. Aku confirm gila!. Sebab aku terlampau obses dengan "penyanyi-boleh-keluar-dari-dalam-radio-" , aku selalu tunggu bila Siti Nurhaliza dengan Simple Plan * masa tu aku obses dengan 2 penyanyi nie* nak keluar dari radio aku tu. Tak penat ke duduk kat tempat sempit ? Tak nak makan ke? Tak mandi ?






{AINNZ ABIGGAILL}

No comments: