Jun 10, 2015

10 JUNE 2015

Some people need to learn how to accept the differences between them and others.
Diorang mesti tau tak semua benda sama.
Kau dengan jalan kau.
Aku dengan jalan aku.
Memang. Untuk sesetengah benda " tiada jurang antara kita".
Tapi kena ingat , "tak semua  benda itu sama". Masih.


Kat kilang aku sekarang ada sorang operator berbunyi. Agak bingitlah bunyinya.
"orang office senanglah. Keje depan computer , ada aircond. Kitorang ni susah tau! Pegi sana , pegi sini. Korang duduk satu tempat je".


Aku agak menyirap.
Nak je aku lempang kan muka dia.
Tapi tak boleh.
Sebab "orang office lebih berotak" dari dia. Majority-nya lah.
So kenalah tunjukkan "otak" tu ada.



Aku tak berapa nak faham mentality sempit macam dia ni.
Ini keje aku. aku kena siapkan guna computer.  So what u expect me to do?
Tu keje kau. Kau kena buat product guna machine. So kau nak apa?



Pelik.
Nak sama rata.
Tapi bila bahu orang gebeh , bahu kau gebeh sama tak?

No comments: